Chiang Mai: resort & voorlopig laatste dagen in Thailand

23 januari 2017 - Chiang Mai, Thailand

Chang Mai ontvlucht; na zoveel drukte op weg naar onze welverdiende break! Sorry, kon het niet laten, maar op weg naar een Resort zo'n 20 km buiten de stad.
Daar aangekomen blijken de foto's niet overeen te komen; het is nog beter! Een megagrote kamer waar niks aan ontbreekt - alleen al in de badkamer laat het gemiddelde hostel 4 backpackers slapen. Fitness, kidsroom, spa en een zwembad, dat door het hele Resort heen loopt. Omgeven door alles wat moeder natuur te bieden heeft in kleuren, geuren, bomen, planten en bloemen. Waar vlinders en libellen in tropische kleuren doorheen fladderen en dit alles bij een graad of 30. De jetlag en het normale leven ver achter ons gelaten...

Een heuse fietstocht ondernomen door Sepp en Kim (er was maar één fiets met een zitje) op een veel te kleine fiets. Beeld je even in: net zo'n circusaapje op een veel te klein fietsje met een kinderzitje achterop (incl. kind) door de heuvels van Outdoor Chang Mai...een waar avontuur, zeker toen op het punt dat het wel welletjes was, de ketting eraf lag. Ooooooo had ze nu maar naar haar vader geluisterd en eens iets opgestoken van die 'hoe repareer ik zelf mijn fiets ten tijde van nood', want ja, die training heeft Martin echt aangeboden (ook verzorgd maar er is weinig, te weinig, blijven hangen bleek). Maar gelukkig was daar een behulpzame Thai die na tien minuten volledig bezweet, met een blij gezicht, onder de fiets vandaan kroop en vrolijk wegscooterde.... Helden, ze bestaan nog.

Daarnaast een bezoekje aan de hotsprings gebracht in een schitterend park waar mensen echt eieren aan het koken in de hotspring (temp. 110 graden) en verder niets gedaan, buiten van elkaar en de rust genieten natuurlijk.

Laat terug naar de stad, eten en naar bed. Om de volgende dag de Zoo te bezoeken.
In de Zoo aangekomen met een Uber-tje (wat een uitvinding) komen we er al snel achter dat de bolderkar in dit geval thuis had kunnen blijven. De dierentuin in namelijk op de Alpe D’HUEZ gebouwd en we besluiten niet tot bocht 7 te wachten en stappen in een hop on/off bus. Zeker geen overbodige luxe zal later blijken. Supermooie dierentuin waar we voor het eerst van ons leven oog in oog komen te staan met een reuzepanda, heel gaaf. Veder valt op dat niet de olifant maar juist de beesten uit onze kinderboerderij veel aandacht krijgen van het Thaise publiek.
Nog een nachtje Chang Mai om vervolgens door te vliegen naar Vietnam war we inmiddels al een paar dagen verblijven. Hier volgt z.s.m. een update van........

En helaas maar een paar nieuwe foto's kunnen uploaden; de cardreader is er mee gestopt dus camera en iPad niet on speaking terms. Vietnamees nieuwjaar (men is hier lekker een paar dagen vrij) gaat er niet aan bijdragen dat we dit snel wel kunnen. Nog even geduld dus aub...