Thailand - deel 2

1 maart 2017 - Phuket, Thailand

Twee vluchten op een dag... dat is er net....twee teveel vond de jongste telg. Laten we zeggen, wij waren tot twee X toe dat gezin waar iedereen in het vliegtuig naar kijkt: met medelijden, of vol ergernis en afschuw... was gewoon naar Center Parcs gegaan! Maar goed, alle passagiers hebben zich in kunnen houden en hebben niet voortijdig de nooduitgangen geopend, iemand gegijzeld of iets anders engs gedaan zoals je in films ziet, en we landden achtereenvolgens keurig op Singapore en op Phuket. Vanaf de luchthaven waren we binnen no time bij accommodatie nummer 1.

Lunchen op het balkon

Doel van deze locatie was het national park te bezoeken dat vlakbij lag. De dag van en de dag na aankomst eerst rustig aan gedaan, om vervolgens richting national park te gaan. Hier hebben we zowaar een soort mini trekking kunnen doen.

Onderweg

Upstairs

Jungle Joe

Heel tof, en best pittig in de warmte en met die jongens erbij: een op de arm en ander aan de hand. Prachtige natuur, mooie waterval gezien en een beest. Één beest. Dat beest veranderde alles.... Als de mini-variant van Freek Vonk bewoog hij zich door de jungle. Modder, beekjes, bomen met scherpe takken; niets hield hem tegen. Toen merkte Rich een duizendpoot op. En hij benoemde dat beestje. Sepp hoorde dat. En toen was het gedaan met de stoere praktijken. Maes houdt van beestjes, groot, klein, hij wil ze stuk voor stuk aaien. Sepp niet, groot, klein, hij wil er met een grote boog omheen. En zo kwam het dat de terugweg een stuk minder romantisch en heldhaftig verliep dan de heenweg. Maar desalniettemin was het te gek om te doen! Dit gaf ons een klein beetje het Suriname- en Thailand-2010-gevoel, wat we nu konden delen met de jongens.

Kijk ze gaan!

Even pauze...

In the jungle, the mighty jungle

Have a break...

Na drie nachten op deze plek doorgereisd, een stukje naar beneden. Hier verbleven we in een superfijn hotel. In de buurt van Phuket Old Town, hier gebeurt precies niks, behalve op zondag. En laten we nu net op zondag aangekomen zijn! Dus brachten wij een bezoekje aan het oude centrum. We reden met de taxi door een soort slaapstad tot we bij een straatje kwamen waar het leven compleet anders was. Een straat vol met eetkraampjes, souvenirs, live muziek, echt superleuk.

Markt in Phuket Old Town

Ontzettend druk en meer Nederlanders gezien als in de zes weken hiervoor, maar was echt leuk om een avondje besteed te hebben. Onze volgende bestemming is een resort. We zijn erg benieuwd waar we zullen belanden. Met de Grab (de Phuketse Uber) rijden we naar het resort toe. Wow.....dit is wel echt een resort-resort! Wat een prachtig complex, met een heuse VIP-lounge waar we konden wachten tot de kamer vrij was. Dit duurde nog even en dat gaf ons de gelegenheid het resort vast te verkennen. Waanzinnig mooi zwembad, geweldige natuur, eigen strandje voor de deur, wat wil je nog meer, buiten hier heeeeeel lang blijven!? Een massage? Welke, doen we! We hadden een mooie package deal waarbij ook voor elk van ons twee massages hoorden.... ik was al aan de beurt voor massage #1 op het moment dat de kamer vrij was, hoe decadent. De mannen werden met een busje naar boven gebracht, want ja, onze kamer zit helemaal bovenin, en je kunt op bepaalde momenten met een kabelbaan naar boven....een kabelbaan? Ja echt! Te grappig! Na een heerlijke massage werd ook ik naar boven gebracht (de kabelbaan wordt alleen 's ochtends en vanaf het einde van de middag gebruikt) en was ik even sprakeloos. Een geweldige kamer met een adembenemend mooi uitzicht.... twee slapende jongens en Rich en ik wisselden stuivertje zodat hij kon gaan genieten van zijn massage. In alle rust op het terras gaan zitten en alleen maar gekeken, wat een feestje dit!

Uitzicht vanaf ons 'kabelbaanhuisje'

In dromenland...

Helemaal ontspannen schoven we die avond aan, de jongens nog even in het zand gespeeld en 's avonds samen van het uitzicht genoten vanuit ons bubbelbad. Ja echt, een bubbelbad op ons terras. Niet normaal, zo luxe! De volgende dag op het strand geweest. Sepp en ik trotseerden de steenpartijen in de zee en hebben ons dik een uur vermaakt met steentjes en schelpjes oprapen en weer in zee gooien.

Wat fijn...

Maes & het zand

Chillen op ons terras

Maes was ook helemaal zen met zand en wat speelgoed en Rich kon zodoende ook in chill-modus. En toen moest massage #2 nog komen! Die avond aan het strand gegeten en wederom gebubbeld op hlet terras. Volgende ochtend nog fijn kunnen zwemmen voordat we toch echt uit moesten checken.

De huisschildpad

Dit keer staat er een appartementje op de planning, waar we drie nachten blijven. Wederom door Grab gebracht, nog geen tien minuten rijden vanaf het resort. We worden verwelkomd door de Duitse eigenaar en voelen ons alsof we in Benidorm beland zijn. Veel westerse (met name Duitse) mannen, regelmatig met hun Thaise vrouw. Het appartement doet ook een beetje zuid-Spaans aan; een blind paard kan er geen schade aanrichten maar we hebben het hier wel lekker gehad. Goede locatie, twee slaapkamers en een woonkamer, was luxe van een heel ander kaliber, maar wel luxe, al die ruimte. Thuis ontbijten en lunchen, vonden vooral de jongens fijn. Ook hier een heerlijke stranddag gehad waarbij de jongens zich voorbeeldig hebben gedragen. Straks vijf nachten op een plek, hier vlakbij. We besluiten hier dan ook naar toe te lopen. Geïnstalleerd in de kamer en weer richting zwembad gegaan, zo zien de dagen er hier toch wel uit. Is fijn om zo te genieten van de zon, weinig ondernemen en vooral van elkaar, want die 'thuisklok' gaat nu wel erg hard tikken...

Liefde

1. Jacqueline:
    Hoi hoi,

Wat een gave reis en de jongens doen het zo goed. Gaaf om zo'n reis met je gezin te kunnen maken. Ik wil wat adresjes van de resorts. Dat klinkt als: IK WIL ER OOK HEEN Haha... Geniet en denk maar niet aan de thuisklok. De batterij is op groetjes
  2. Nol&Deb:
    1 maart 2017
    Leuk leuk heb dr al helemaal zin in ;))
  3. De kraantjes:
    1 maart 2017
    Mooi om te lezen dat het genieten is.......
    Laterrrrrrrr
    Goed verhaal weer......!!

Enjoy
  6. Marjolein:
    2 maart 2017
    Ohh wat geniet ik van jullie verhalen! Heerlijk om te lezen! De lente is onderweg naar Nederland.. jullie nog even genieten en hopenlijk komen jullie met mooi weer weer thuis. Liefs
  7. DnA:
    2 maart 2017
    Lekker uitgerust thuis komen dus..........
    Tot heeeeeel snel. X