Weg

11 januari 2017 - Bangkok, Thailand

Hi All, we zijn weer los; na jaren van afwezigheid is de blog weer in de lucht. 4 jaar en 2 kinderen verder, nu in Azië. Weer op reis maar net even anders: van backpack naar rolkoffer, van 'we zien wel waar we slapen' naar familiekamers. Hoe dan ook, een start van een mooi avontuur. Zaterdag en zondag de laatste dingen geregeld: werk, huis, inpakken en geen besef dat we heel snel aan de andere kant van de wereld staan. Naar Schiphol gebracht door zuslief en daar met de mannen gelijk de bolderkar kunnen testen. Fotomomentje, nog 1 drankje met oma en Fred en vervolgens op een draf naar het vliegtuig. 10,5 uur, wat een drama, echter in de 777 kom je erachter dat deze eigenlijk voor kinderen is gemaakt qua ruimte. Dus sliepen de mannen prima en was de reis zo om.  image

Bij de slurf op Bangkok begon het reizende circus "Bakker", iedereen moest gelijk wat van de jongens. Ons naar een taxi gesleept, hier komen we een uur later aan. Een mooie woordenwisseling verder met de chauffeur - ieder in zijn eigen taal omdat de beste man alleen maar cijfers in het Thais kent en wij precies de taal van de andere kant van de wereld - weten we allemaal niet waar het hotel is maar na een uur zijn we er dan toch en met een paar extra Baht krijgen we al snel weer een glimlach van de chauffeur. Dat is dan maar weer mooi gelukt, de vakantie kan beginnen.....! Toch niet helemaal: Maes ziek en Sepp heeft uitslag van het gevecht met zijn vliegtuigstoel. Toch maar even zwemmen met Sepp en eten in het hotel en einde dag 1 is een feit. Dag 2: na een bijzondere (lees: regelmatig onderbroken door de oudste van de boys die o.a. heel graag wilde weten wat dat groene lampje op het plafond nu was en of we nu werden opgegeten door krokodillen) nacht aan het ontbijt. Maes weer iets beter dus nu kan de vakantie beginnen...... O nee, nu is Sepp koortsig, nog rustiger aan dus. Slapen, zwemmen en even buiten het hotel geweest. Dag 3: iedereen bijna fit dus de vakantie kan beginnen. Superfout, in een mall geweest met een Luna park en de Mac; hier hadden we niet 10000 km voor weg gehoeven. We staan morgen in ieder geval fit - de kids zijn gewend aan hun heldenstatus/zwaai momenten (loving it) - en geacclimatiseerd aan de start voor de onze eerst trip naar de River Kwai. Tot snel.

1. Karin:
    11 januari 2017
    Ha lieverds! Fijn dat de reis zo goed ging. Jammer dat de eerste dagen niet helemaal waren wat jullie ervan hoopten. Gelukkig hebben jullie nog even en gaat het reizen nu echt van start. Sterkte met de gezondheid van de boys. Enjoy!
  2. DnA:
    11 januari 2017
    Heeeee, wat leuk, kan ik jullie weer lekker volgen en mee genieten, van al het moois. En morgen naar het prachtige resort. Foto's gezien, jaloersssssss.
    Hoe gaan jullie daar naar toe?
  3. Puk:
    Hallo Bakkertjes!
    Even wat opstart problemen, die kun je hebben hoor met de weken die jullie nog mee mogen gaan maken =P Laten dit de enige hobbeltjes zijn op jullie pad van avontuur.
    Ter info het is hier regenachtig en koud, zeer goede reden om met griep op bed te liggen. Maar er moet nog gewerkt worden en de school is ook weer begonnen. Dus ik zou zeggen geniet daar en have fun!
  4. Martin:
    12 januari 2017
    Ha globetrotters! Fijn om jullie update te lezen. Ik hoop dat de mannetjes (en jullie natuurlijk) van verdere ongemakken verstoken blijven en jullie volop kunnen genieten van het avontuur dat jullie begonnen zijn. Have fun !!
  5. Leo:
    12 januari 2017
    de party kan beginnen . veel plezier
  6. Marloes:
    12 januari 2017
    Leuk jullie eerste bericht te lezen!! Hou jullie in de gaten! Veel plezier en nu iedereen gezond en wel graag!
  7. Jolande:
    12 januari 2017
    Hoi leuk om op afstand jullie verhalen te mogen lezen! Na een wat moeizaam begin, hopelijk nu verder een fantastische reis! Veel plezier met elkaar!!
  8. N&F:
    12 januari 2017
    Fijn dat jullie op pad kunnen en iedereen weer redelijk fit is. Veel plezier met alles wat jullie gaan ondernemen. Zie uit naar het volgende verslag. X en dikke knuffel voor de boys.