Gaudi in Indonesië

17 november 2012 - Lovina, Indonesië

Ik hoop dat ik niemand beledig door te zeggen dat Bali vrij toeristisch is ingesteld. In vergelijking met Java is dat al snel maar de naam Lovina komt voort uit deelwoorden Love en Indonesia. Dit is in de jaren 60 door de burgemeester verzonnen om het toerisme een boost te geven. Bij aankomst midden in de nacht, 4 uur wel te verstaan, zijn er 10 mannen die ons graag aan een kamer helpen. We vinden zelf wel wat, stellen we overal. Nou, even later gaan we zonder moeite toch mee, alsnog gebeten, maar ok. We vinden een aardige kamer met airco, doen onze paringsdans met de kerel voor een goede prijs en slapen een gat in de dag. Het regende voor de eerste keer dus dit kwam best uit. Om 4 uur is het droog, dus wij eropuit! Aan de hoofdstraat vinden we een plekje met aan de voorkant een  vogeltuin. Ziet er prima uit maar ze hebben er ook kamers, deze moeten we zien volgens de ober. Baat het niet schaad het niet, dus wij naar achter. Komen we tochterecht in een soort van onderzee kamer! Het gehele huis is van top tot teen behangen met schelpen. De muren schelp, de vloer schelp, het plafond schelp, de wastafel schelp, de kaptafel en zelfs douchekop, je raadt het al, van schelp.

Onze Gaudi-honeymoon suite!

De 2e verdieping helemaal met riet bewerkt, echt een lust voor het oog. Onze ogen rollen er bijna uit van de hoeveelheid bezienswaardigheden. Gaudi met schelp en in dit kunstwerk willen we slapen. We vragen naar de prijs: 'daar moet ik mijn baas voor bellen'. Op het schip in de tuin (zelf gemaakt) staat 'Oudewater' op de achterkant, dit kan nooit een Belg zijn. Even later komt de eigenaar binnen: een kerel met een eikenhouten kop van de zon. Hij gaat zitten en begint te vertellen over van alles en nog wat en stelt zich voor als 'Sijf'. Had in de horeca interieurbouw gezeten thuis en nu deze tent gekocht van een Oostenrijker. Een mooie vent van 73 uit Oudewater, lekker stug op zijn tijd en van mening dat Woerden bij Oudewater ligt i.p.v. andersom. Opeens begint ie te lachen en vraagt aan mij: 'wat ben jij voor een vent!' (vooral door mijn oranje crocs) ik denk er precies zo over maar hou dit voor mezelf. We komen er al snel achter dat het verblijf in onze bruidssuite bij Sijf aan niks mag ontbreken. Hij weet een vent om mee naar de dolfijnen kijken, massage, de hot springs, tonijnvissen, bakt goddelijke eieren elke ochtend als ontbijt, had altijd vers fruit, een Hollands bakkie en was op een gegeven ogenblik bezorgder over zwangere Kim dan Kim zelf. Alles hierboven hebben we ook gedaan; we beginnen dus al wat in tempo te minderen.

Rich als tonijnvisser

Dolfijnen!

Een hele mooie vent die bij navragen de kroeg Sijf te Rotterdam heeft ingericht. De tent waar Céline werkt(e)! De eigenaar, zo luidt de mythe, was zo blij met het interieur, dat de tent naar de maker vernoemd is. We hebben de krantenknipsels gezien. Mocht je ooit een keer op Lovina komen, ga langs want dit is echt de moeite waard. Doe hem de groeten van ons en geniet van de levendige persoon die hij is.  Kijk wel uit voor je crocs want als je even niet kijkt staat hij ze te passen...

Sijf & wij

Artikel Sijf

1. DnA:
    21 november 2012
    Wat zijn jullie toch bofkonten. enne.......speciaal de stoel voor de oranje crox gezet zeker???? Ik zou ze ook niet durven tonen, in geen enkele kleur trouwens. veeeeeeeeel liefs van ons. xx
  2. Martin:
    21 november 2012
    Fijn weer wat van jullie te lezen en dat jullie in chill-mode zijn beland. Blijf genieten !
  3. Natasja & Co:
    21 november 2012
    Hier 2 jaloerse dames; Dolfijnen!!!! Cool hoor. En weer bewezen dat de wereld klein is. Enjoy! Liefs uit Nederland xxx
  4. Leo:
    21 november 2012
    zeg dat het niet waar is dat daar een rugby vent met mijn zwangere nicht op crocs rondstapt op Bali. Gode zij dank er zijn veel tempels om vergeving te vragen. Maar wel een leuk verhaal..
  5. Tijn:
    22 november 2012
    Wat gaaf! Veel plezier nog. Rich, ik als 'Croc-collega' ben trots op je! Dat ze de komende week nog maar op veel mooie plekjes mogen komen :)
  6. Puk:
    22 november 2012
    Bijzonder .... !!

Ja , die oranje corcs ook. =)

Ik geniet via de tekst mee. Xx
  7. Je nichtje Michelle:
    23 november 2012
    Mag ik volgende keer mee op huwelijksreis?
    Jullie doen zo veel dat ik het niet meer geloof.
    Nog heel veel plezier en geniet doeg en dikke kusssssssss Michelle
  8. Natalie:
    26 november 2012
    WTF Kim?! CROCS! in 1 woord: KANSLOOS!!! ;-)

Fijn dat jullie vanaf nu in de chillmodus komen... Geniet, geniet, geniet!

x uit 't niet zonnige NL van Naat