Candi Dasa

Ons optrekje.... Wow!

Onze honeymoon-night!

Uitzicht vanaf de boot!

Gezellig samen!

We zijn alweer een paar dagen verder en dit wordt het kortste verslag ooit denk ik ;-) zo weinig hebben we uitgevoerd! We worden op de dag dat we aankomen in Candi Dasa, na veel vergelijkend warenonderzoek, verliefd op een aantal villa's aan zee. Vooral die ene, waarbij je 's ochtends je gordijnen opendoet, de schuifdeuren opent en zo de zee op kijkt. Maar die is wel errug prijzig... Ik was al tevreden met een van de andere villa's in de omtrek (ben niet zo veeleisend...) maar Rich gooit al zijn onderhandelingstechnieken in de strijd en voor we het wisten betaalden we een meer aan redelijke prijs voor die ene, die waanzinnige, die ene die alleen in je dromen bereikbaar is!

We kunnen niet wachten tot het morgen is en we in kunnen trekken maar eerst nog een nachtje in de eenvoudige kamer. Het enige wat we nog willen is een verfrissende douche. Ik schiet er dus onder zodra we binnen zijn. De straal heeft me echter nog amper geraakt en ik zie in mijn ooghoek iets wegschieten... OMG, wat was dat? Het zal toch geen....het zal toch niet! Maar jawel, in die ruimte van 1 vierkante meter was ie niet te missen. Cocky cockroach zit daar echt, achter de toiletpot.... Je begrijpt, we zijn smerig in bed beland, douchen was er echt niet meer bij, zelfs na de kakkerlak te hebben bestreden(Crevits voor Rich) met spray en Rich dit gevecht uiteindelijk won.... De volgende ochtend dus verhuisd, we konden het nog steeds niet geloven! Wat we gedaan hebben? Nou, gezwommen, naar zee gekeken (verboden te lezen voor Michelle & Sylvana: waar we op dag 1 gewoon dolfijnen zagen zwemmen, zomaar, echt fantastisch!), eindelijk wat gelezen, films gekeken, gegeten en genoten van die drukke kleine in mijn buik. Op dag 2 werd ik verrast: ik was al onderweg het terrein af te gaan, toen een van de dames daar riep: where are you going? Ik dacht: where am I going, dat ze dat op straat allemaal willen weten, ok, maar zelfs op het resort zelf? Bemoei je met je eigen kippen! Maar toen zag ik alle kaarsjes die het pad verlichtten naar het restaurant. Ojoooo, dit is voor ons! Rich had een heerlijk diner geregeld met alles erop en eraan. Heerlijk Balinees gegeten en herinneringen opgehaald aan onze waanzinnige bruiloft. Toen we terug liepen, zaten de gordijnen dicht. Vreemd.... Die hadden we toch echt niet dicht gedaan! Toen ik de deur opende, lagen er allemaal prachtige bloemen op de grond, en schreven 'happy honeymoon' en 'love you so much', zo schattig! Ik voelde met net een prinses, echt een superverrassing van mijn superkerel.. Deze dagen vlogen echt waanzinnig hard voorbij, en dat met niks doen! Uiteindelijk nog een extra nacht gebleven en op zondag gaan snorkelen. De zee was behoorlijk wild en het water daardoor woelig en troebel. Ik moest mijn ademhaling weer onder controle krijgen (altijd als ik voor het eerst weer snorkel) en midden op een onrustige oceaan bleek hiervoor niet de ideale plek. Raak ik ook nog een flipper kwijt, zie vervolgens geen enkele vis, gaat lekker zo! Na drie keer proberen geven we op en varen we richting White Sand Beach. Hierover is niets gelogen,  het is een heerlijk en wit strand met een aantal leuke warungs. We eten iets en besluiten hier ook nog even de zee in te lopen met de snorkels. Dit blijkt een heel goed idee: we zien prachtige vissen! De ene na de andere tropische verrassing zwemt ons rustig voorbij, joepieeee! Echt heel tof. Onderweg naar huis (Michelle & Sylvana, even een paar regels naar beneden scrollen en daar verder lezen graag) worden we wederom verrast door dolfijnen. Zo helemaal te gek, op de een of andere manier krijg je zo'n gelukzalig gevoel als je die beesten ziet! Een hele geslaagde (en ook hele drukke, haha) dag dus! Op de laatste avond belanden we bij toeval bij een heel mooi restaurantje aan zee. We eten hier super, gaan gauw naar binnen wanneer het begint te hozen en lopen precies tussen de buien door terug. De rest van de avond is het noodweer en is de zee 'los'. Gelukkig houdt het rieten dak ons droog en slapen we er niet minder om...

We besluiten als laatste stop voordat we naar huis gaan voor Seminyak te kiezen. Hier komen we op dinsdag aan. Het is heter dan heet, begeven ons even op het strand maar zelfs daar is het te heet! 's avonds een nieuwe strandpoging en hier vinden we wat we hoopten: allemaal leuke tentjes aan het strand met muziek en mensen, heel veel mensen! Echt heel gezellig, we ploffen neer op een tent met zitzakken, eten en drinken hier wat en doen aan ongegeneerd-mensen-kijken, heerlijk! Hier houden we het dus nog wel een aar dagen uit! Vandaag wat gewinkeld, morgen nog een strand/zwembad-dag en dans het schluss.... Op vrijdagmiddag vliegen we eerst naar Hong Kong en van daaruit door naar huis.....

X Richard & Kim

1. Adri en aad:
    Hoi Richard en Kim,

Zo te lezen elke keer hebbn jullie een fantastische vakantie gehad. Nog veel plezier de laatste dagen en goede terrugreis.
    Groetjes A3 en Aad
  2. Anouk:
    28 november 2012
    Wow, wat heb je toch ook een romantische man! :D Heel lief!
    Geniet nog lekker deze dagen en (voor jullie helaas, voor ons gelukkig) tot snel! Kusss!
  3. Martin:
    28 november 2012
    Ik geniet helemaal mee op afstand, heerlijk.

(maar eerlijk gezegd ook helemaal blij dat jullie binnenkort weer hier zijn).

Blijf genieten!!!!
    Xxx
  4. DnA:
    28 november 2012
    OOO. wat heb ik toch een super neefje, zo zie je maar weer, en je verdient het hoor Kimmie, schat, wij zijn ook super blij met jouw.
    love you. xxxxxxxx
    kanniewachtenomjullieweertezien....
  5. Leo:
    28 november 2012
    waauw dqt is een romantisch gebeuren? waarom kijkt richard dan zo ""glazig"".? heerlijk verhaal, kom maar snel terug, het is zo lekker fris buiten.
    alvast een goede reis terug naar Belanda.
  6. Celine:
    29 november 2012
    Ola binkies!!!

Ziet er allemaal supertof uit!! En ook ik ben jaloers op de dolfijnen ;-) Geniet van dit laatste dagje en een goede reis terug!!! Fijn om jullie straks weer te zien en alle verhalen 'live' te horen!

Dikke smakkerd!!
    xx c en p!!!